De laatste jaren is er veel veranderd in de wereld. Internet heeft namelijk een mogelijkheid gecreëerd dat iedereen informatie kan delen met iedereen, zonder dat daar professionals aan te pas hoeven komen. Ieder bedrijf is dus eigenlijk de uitgever van haar eigen informatie geworden. Hoe anders was dat vroeger… BOEM! Wakker worden! Het is 2018 en we razen maar door. Internet of Things, marketing automatization, virtual reality, de tools voor marketing en communicatie worden steeds uitgebreider en geavanceerder. Maar wat stond en staat nog steeds aan de basis hier van? Content. En dat begint met…, tekst!
Elke minuut zoeken meer dan 6 miljoen mensen op Google en YouTube naar het antwoord op hun vraag. Dat zijn 420 miljoen zoekvragen per uur. En stel nou dat ze ook op zoek zijn naar een antwoord dat jij kunt geven. Wil je dan gevonden worden of niet? Zorg er dus voor dat je met jouw relevante tekst, whitepaper, blog, vlog of video aanwezig bent op het internet. Formuleer je product in een aansprekende boodschap met een verhaal. Geef je product daarmee de lading die nodig is om gevonden te worden.
“Ieder bedrijf is uitgever van haar eigen informatie, maar beseft niet welke kansen dit biedt.”
Bij KWOOT hebben we onze eigen tekstschrijvers, contentmakers, taalkunstenaars of, zo u wilt, storytellers. Het formuleren van de communicatieboodschap en het vertellen van jouw verhaal is voor hen gesneden koek en nieuwe communicatie-uitdagingen lusten ze zelfs rauw. Dus wat geef jij ze te eten?