We lopen al een paar jaar mee in de commerciële sector. We zien hele mooie bedrijven groeien, interessante producten ontwikkeld worden en de sector zowel landelijk als internationaal bloeien. Toch signaleren we al die tijd ook nog steeds eenzelfde dilemma. Veel bedrijven zijn namelijk heel sterk verkoopgedreven en noemen ‘marketing’ alles wat er uitgevoerd moet worden op verzoek van verkoop. Maar klopt dit wel? En ben je al niet een stap te ver?
We willen met je praten over jouw visie. Want marketing en communicatie zijn geen doelen op zich, het zijn slechts tools die je inzet om jouw visie te verwezenlijken. Wij zien marketing als de R&D van sales. Daarbij moet je markten in kaart brengen, product-markt combinaties formuleren en saleskansen uitwerken. Maar: we willen geen paginalange marketingplannen schrijven, dan wel doorploegen. We willen tot de kern komen. Hoort daar geen plan bij? Zeker wel. Maar wel pas als we weten waar we samen naartoe gaan.
Terug naar 1 A4 betekent teruggaan naar de kern. Terug naar de vraag: waarom? Waarom lees je dit artikel? Waarom zit je op kantoor? Waarom ben je vanochtend naar je werk gegaan? Waarom ben je uit bed gestapt? Flauwe vragen? Dacht het niet. Want als je het antwoord hier niet op weet, dan gaan we het daar eerst eens over hebben.
Misschien is je werk een verwezenlijking van al je dromen. Maar misschien zit je ook wel helemaal vast en ben je van dag tot dag bezig om de klussen af te ronden die er die dag voor je liggen. En dan mis je de uitdagingen én kansen die er liggen. Daarom moet je je eigenlijk élke dag afvragen of je je werk van vandaag je dichterbij heeft gebracht.
Geloof ons: we doen niks liever dan creatief sparren om zo tot de meest uitdagende communicatie-concepten te komen. Tot op het randje of…, graag er net iets overheen). Maar alleen als het een waardevolle bijdrage levert aan een helder vooraf geformuleerde doelstelling die zowel binnen het karakter van het bedrijf en duidelijk gericht is op de doelgroep. Daarom gaan wij graag met je in gesprek over 1 A4: één visie, één missie, één boodschap. We willen je vragen stellen, we willen samen met je nadenken over de toegevoegde waarde van jouw bedrijf, jouw product, jouw dienstverlening. Van hypothese tot realistisch scenario; we beginnen bij het begin. Het komt erop neer dat we samen met jou weer terug gaan naar de kern van het bestaan van het bedrijf en van daaruit weer gaan toewerken naar de vooraf gestelde doelen. Maar alles in het verlengde van de oorspronkelijke opdracht.